Inför hästköpet...





Bilder lånade från hooks.se

Det här superfina regntäcket fick jag av Robin igår, kommer passa Solero perfekt tror jag! :)
Dessutom är det jättetunnt så han kan ha det nu i sommar när det regnar som värst. Är ju inte bra om han blir blöt/kall om ryggen. Dessutom får det lätt plats ett fleece-täcke under om det skulle behövas :) Tjockare regntäcke - vintertäcke köper jag i höst, är ju inget jag lär behöva i sommar ;)

Är inte mycke grejer som fattas nu inför hästköpet, känns hur härligt som helst! :) Ska införskaffa några hinkar, några större och några mindre, flugmedel, flughuva, jodopax, bomull... sen tror jag inte det är något mer, annars har jag allt :) Ska se över ryktlådan om jag ska fylla på med lite mer borstar, men jag klarar mig fint med de jag har :)
Sen är det massa grejerjag ska köpa bara jag får min lön, inga "Måste-saker" utan sånt jag vill ha bara för att det är fint ;)



Den här grimman tillexempel, 379kr
Hur fin?! :)
Bild lånad från hooks.se

Sen har jag kikat på två-tre olika westernträns, får se vilket det blir :) Och en annan sadel :p Har ju en jättefin svart westernsadel nu, men ska spara ihop till en Barefoot Nevada, en bomlös sadel. Är bättre för hans rygg.




Barefoot Nevada.
Visst är den fin :) Finns även i brunt.
Får se om det blir en svart eller brun, beror på vilket träns jag väljer ;) Måste ju matcha!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej
Har du testat att rida i bomlös westernsadel?, lite sugen på att testa en sån till min fröken. Ska bara skumpa iskog och mark ev lättare dressyr och nått skutt. Hur är den att rida i, glider den om kring, hur ser din häst ut i kroppen ()fröken är ganska toppig). Har testat att rida i systerns syntet sadel och den gillar jag inte den far bara om kring på hästen. Vill ha nått mer sabilt, hoppas på svar :) /Jenny

2012-10-12 @ 12:48:47
URL: http://nogg.se/crogi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback