Vårbrukardag på Lakene Gård.

Är trött och skitig efter att ha varit på gården och jobbat hela dagen. Kl åtta imorse plockade jag och Erica in Solero & Yetno, borstade av dom det värsta, tränsade och begav oss till ängen och jobbade dom lite. Red inte alls länge, ca 40 min innan vi gick till stallet igen, gjorde hästarna klara och släppte u dom igen.
Sedan kom det en grupp med vuxna handikappade som vi följde med så dom fick mata hönsen, fåren, kaninerna, hästarna och borsta och pyssla lite :) Det gick bra.
Efter det har vi gjort lie allt möjligt. Hjälpt till i köket med maten, diskat, kollat hästarna, kikat på brukskörningen, fotat, ätit lite våfflor, hamburgare ;)
Och på kameran har jag nu 458 bilder att gå igenom, redigera och publicera - skoj! :) När jag ska få tid med det vet jag dock inte, får ta lite då och då. Ska se om jag hinner börja lite ikväll (:



Efter en hård dags arbete är det skönt att sträcka ut i hagen! :)
Foto; Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback