Hovolja, barfota hästar...

Har precis gjort en djuprengöring av ansiktet, peelade och tvättade med ansiktsvatten, så skönt - känner mig som en ny människa! :) (ah, nästan iaf)
Imorgon och onsdag är jag rädd för att det blir dålig uppdatering, har prov i Samhällets ekonomi på torsdag så måste tyvärr plugga :/ Men men, får kompensera detta med massa bilder framöver ;)

Var till hästsport butiken förut med mamma, skulle köpa en burk att ha hovolja till med tillhörande pensel, dom hade ingen hemma så skulle fixa det under veckan. Mycket smidigare med en sån pensel + burk ist för att ha en svamp och försöka gnida in hovarna med... Måste smörja in Soleros hovar som är ruskigt torra just nu, dom har börjat flisa sönder :s Dessutom har han inga skor just nu vilket förvärrar det hela, men verkning + skor är på gång :) Han kan inte gå barfota nu när han ska komma igång, han ömmar så annars.
Går era hästar barfota?


Ungefär en sån här menar jag, fast den jag ska ha så sitter locket fast runt pensel liksom :p
Bild från Hooks.se

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Har kollat igenom många av dina hästbilder som du lagt ut här på din blogg, och jag måste bara säga att jag är riktigt imponerad! Du är väldigt duktig på att fotografera.

2009-05-26 @ 13:44:56
URL: http://www.dressyrbloggen.se
Postat av: Linda

Båda mina stora hästar har skor runtom året runt fast ponnyn går barfota året runt :P

2009-05-30 @ 18:43:19
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Linda

haha, verkligen inte! speciellt inte när en av dom andra hästarna är lite jävlig mot den lille. då jäklar kan det smälla om man har otur ;P

2009-06-01 @ 09:38:07
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback