Säfsen i text.

Sitter här och väntar på mat, är hur trött och seg som helst idag + att jag känner av visdomständerna som är på gång, spec. på höger underkäke :/ Piss.
Aja, ska väl berätta lite om Säfsen då :)
Jag och Robin åkte till gården för att hämta transporten och Stjarna, när vi väl är där hittar vi inte transporten utan får reda på att den är i skogen för Fortis (ett varmblod) har gått ner i sig i en myr :s Så alla är där och försöker att få upp henne, men det går inte. Till slut måste dom ringa räddningstjänsten.
Allt gick bra tillslut och Fortis mår bra, hon är mycket trött och medtagen dock. Det visades på nyheterna.

På fredagkväll när vi hade kommit till Säfsen red jag och Erica ut i ca en timme, känner mig så hemma på Solero's rygg, det var underbart :) Brassade på rejält i galoppen så tårarna rann, det var också underbart :D Erica försökte få upp farten på Birk också men han är ju lite... seg :p
Vi gjorde itne mcyket mer den dagen, låg och tittade på tv innan vi somnade. Men det var mysigt :)
Lördag morgon började inte bra :p Första kunden skulla komma halv nio, och kl. åttga när vi ska hämta in några hästar, spränger dom övriga hästarna tråden på hagen och helt plösligt är Hadda, Wigit och Stjarna ute på vift. Inte bra. Hadda är duktig och springer till stallet, men Wigit och Stjarna sätter av längs stora vägen :s Tillslut vänder Wigit och kommer travandes emot mig så jag kan fånga honom, men Stjarna galoperar bortåt, och det kommer mötande trafik, bilar, bussar o.sv. Tillslut stannar en bilist, kliver ut och stoppar henne så Erica kan ta henne. Kunde ha slutat riktigt illa, men det gick bra som tur va :)
Sen flöt dagen på med den ena ridturen efter den andra. Och på kvällen lastade vi Solero och Börken och åkte hem :) Så nu går min lilla häst i hagen där han hör hemma :)

Imorgon blir det stallet på morgonen och sedan Kalrstad med mami :) Lite shopping om jag hittar nåt.



Solero är fin :)
Och gummistövlar är hett! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback