Bildstöld!

För första gången (som jag vet) har jag fått en bild snodd! Personen ifråga har kopierat min bild och tagit bort "© Joline Danielsson" som jag skrivit på den. Jag har tydligt skrivit på alla mina sidor där jag publicerar mina bilder att man inte får kopiera någon bild utan mitt godkännande. Om man ber om lov och jag säger att det är ok, ska alltid mitt namn stå kvar på bilderna och det ska skrivas vilken sida bilden är ifrån (te.x min blogg, hemsida, bilddagbok...)
Jag har bett personen att omedelbart ta bort bilden, annars kommer en anmälan att göras och straffet för bildstöld, som detta är, kan ge dig dyra böter och fängelse upp till två år, så tänk på det innan ni kopierar någon annas bilder utan tillåtelse!

Behöver jag ens skriva att jag är så arg att jag kokar?


http://www.javascript.nu/copy.shtml

Klicka på länken för att läsa om copyright!


Update: Personen ifråga har tagit bort bilden, tack för det. Dock har hon fått den från någon annan, alltså var dte inte hon som kopierade bilden från början o tog bort mitt namn.... Letandet efter denna person är i full gång.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-01-29 @ 12:07:28
Postat av: HDR-fotografen

Nu är det ju inte olagligt att kopiera bilder hit och dit om de är offentliggjorda (står mer utförligt i min blogg), men vore det inte enklast att bara fråga henne vem hon fått den ifrån?

2009-01-31 @ 10:41:42
URL: http://fotografhelsingborg.blogg.se/
Postat av: HDR-fotografen

I see. Det är fortfarande inte olagligt att kopiera, men att återpublicera som hon gjorde är. Du kan vara lugn. Det var nog enbart hon som återpublicerade den och inte fick den från någon annan.

//Peter

2009-01-31 @ 14:18:48
URL: http://fotografhelsingborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback