Söta små kaninbebisar.


(På bilden håller jag i den jag fastnat mest för, vi har döp honom/henne till Pralin. Är lite för tidigt att avgöra köm ännu, men Pralin passar till både och! :D)



Alltså JÖSSES är det enda ordet jag finner till att beskriva dessa åtta små ulltussar :) Ni ser ju hus småå dom är, lika stora (små?) som min hand! :D Ååh! Om jag inte redan hade två st skulle jag lätt ta mig an en :) Pratade med Anders och dom har bestämt sig för att behålla honorna (hur många det är vet vi inte än, som sagt lite för tidigt att avgöra kön) och sälja hanarna. Någon som är inresserad? Dom är svart/vita och några få är grå/vita. Pralin är grå/vit :)
Förutom att ha myst med kaninerna igår och idag, har vi fixat med hästarna. Blev en ridtur igår kväll men upptäcke då att Solero hostar vid ansträngning :/ Antagligen samma hosta som några av hästarna hade i Säfsen, säkert därifrån han fått det. Så nu blir det "hosttablett" 1-2ggr/dagen och bara skritturer. Jäkla skit.
Idag upptäckte vi dessutom att Yetno har fått strålröta, så det blev bomullsförband dränkt i jodopax. Alltså ingen ridning för någon av oss idag, jag skippade det och lät honom vila. Istället släppte vi ut dom små ninisarna i kaninhagen och dom njöööt (: Hihi, sötisar! Har MASSOR med bilder på dom som jag lägger upp snart (tror det bara blev två hästbilder dom här dagarna, haha)

Kommentera gärna :D <3

Kommentarer
Postat av: Linn

Det såg riktigt mysigt ut när jag mötte er i skogen igår kväll :)

2009-08-12 @ 22:41:26
Postat av: madde

den översta kaninungen finns hemma hos mig nu =) hihi <3

2009-10-19 @ 16:20:57
Postat av: Joline [ F O T O ]

Madde: Ja jag hörde det :) hihi <3

2009-10-20 @ 10:08:46
URL: http://rangelben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback