Säfsen idag.

Efter att Robin slutat jobbet igår åkte vi till Filipstad  på marknad, fanns inte så mycket att se då dom inte hade fått upp allt än. Men det räckte det som var, har fått stora vattenblåsor under fötterna efter allt gående, så det räckte mer än väl :p

Karin hämtade mig strax efter halv nio imorse, Sofi och Erica blev också med upp till Säfsen. Var underbart att få träffa min fina Solero igen, saknar honom så. Det är så tomt här hemma utan honom. Men snart, i slutet av september, kommer han äntligen hem :)
Vi plockade in alla hästarna, Karins fyra hästar och fyra av Säfsens islänningar. Myste med mijn goa pojke och fick iordning alla inför turridningen. Första gruppen var försenade så dom hann inte rida mer än ca 30-40 min, jag och Karin var med dom ut. Jag red Solero :)
Sen den andra gruppen kom halv tolv, och med dom red jag och Karin en timma. Red Solero även då :) Efter den gruppen hann både vi och hästarna få i oss lite mat och hämta andan. Vid ett kom grupp tre, dagens sista. Den här gången var även Erica och Sofi med ut och red. Och jag red Solero ännu en gång (:

Terrängen var väldigt kuperad med massa sten, lera, gropar och upp- och nerförsbackar. Vi snirklade runt i skogen och kom vilse - haha! Vi fick vara ute en timme extra, alltså två timmar, innan vi hitrtade hem. Så jag kan lova att jag är öm i baken efter all ridning idag, dessa sadlarna är inte speciellt bekväma under längre ritter :p

Blev ett ganska långt inlägg, men ändå har jag inte f ått med allt. Blir tyvärr inga foten d en här helgen heller, hinner inte med det :/

Nu ska jag och Robin gosa ner oss i sängen med lite gottgott och kika på en film :) Kram på er!
/j.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback