Sleten som bara den.

Jisses vad trött jag är! Ska strax krypa ner i sängen, ska bara skriva lite.
Igår skjutsade Robin mig och Erica till stallet där vi hämtade in Solero och Yetno, två skitiga hästar :p Pysslade med dom en lång stund innan vi sadlade och gav oss ut på en lång och härlig ridtur :) Red bl.a till badplatsen, var ju inge folk där så det kan väl inte skada? Vi var inte dom första heller såg vi, massa hovspår överallt...
Efter att vi varit där en stund fortsatte vi vår ridtur "svängen runt Johanna" som vi kallar den :p Riktigt mysigt. Hade ångest över att jag inte hade kameran med, men den fick syrran låna med sig till Cypern. Märkte när vi ridit en stund att Solero inte kändes ok, han gick kostigt, "ryckte" till när han satte ner högerbak... shit tänkte jag, nu är det kört igen, nu är han dålig. Kollade hovarna och kände igenom benen, inga svullnader, inge varamre än på andra ställen, inga sår, inge ont när man klämde eller nåt. Kunde inte förstå vad det var, vi hade ju skrittat mestadels och travat lite arbetstrav, det har han klarat förut, vi har ridit hårdare än det feter skadan och det har han klarat fint.
Erica föreslog att det kanske berodde på att han var ömfotad? Han hade ju tappat skon på den hoven, och han är ju så sjåpig med sina fötter...
Gick runt med en klump i magen tills vi kom ut till stallet idag igen, och då var det inga fel på honom, min kille :) Var nog som Erica sa, ömfotad. Så nu får allt hovslagaren komma och slå på skon igen. Han visade ingenting när vi red idag, och vi höll oss bara på mjuka skogsstigar, för att se om det blev bättre. Och det funkade ju :) Får hålla oss i skogen tills skon är på igen.

I natt kommer syster hem, då ska hon väcka mig :) Äntligen! <3







Erica fotade med sin mobil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback