Tänkte göra som Sofie, sammanfatta det gågna året lite.

Förra nyår firades i Sörby skolan med alla flickorna och vi var vid den tiden hur tighta som helst. Var dit bjudna av Adam och dom som jag umgicks mycket med, så gott som jämt. Våren fortsatte att bjuda på fest och varje helg åkte vi till Leo i Berg för att festa skiten ur oss. Nästan varje fest slutade i kaos men det är nog det som var lite av charmen i det hela, varför fortsatte vi annars att åka dit varje helg?
Vi badade i badtunna, dansade till den stora projektorn och bara härjade.
Bråkade mycket med mamma under våren och vi var osams nästan jämt, bråkade mycket med dom andra i familjen också, mycket på grund av mig och mitt festande.

I maj månad klämmer äntligen Didi och Trolla ut sina föl, blev en liten Balder och en liten Lova :)

Sommaren kom och flickorna splittrades när vi avslutade vårat sista år på Asplundsskolan, med olika drömmar och mål i livet sökte vi till olika gymnasium och linjer. Under sommaren lugnade vi även ner oss med vårat extrema festande, det var helt enkelt inte lika kul längre, man tröttnade.
Jag, Erica. Olivia, Skåpis och Maria for ofta fram på mopederna, var till Råda och badade, kollade på fotbolls-matcher och grejer.

Jag sommarjobbade på Sättragården dom tre första veckorna av sommarlovet för att få några kronor i fickan, jobbade även ute på gården med Sofi och Erica och tjänade även några kronor där.
Min kära ponny Tarzan flyttades från gården för att pensioneras och bara gå som sällskap åt en annan häst. Såg honom aldrig mer igen.
Varmblodsstoet Didi, mamma till Balder, bröt benet i hagen av okänd anledning och måste avlivas akut, lämnar ett stort tomrum efter sig.

I höstas började jag första året av tre på Älvstrandsgymnasiet, Byggprogrammet tillsammans med Elin och alla killar. Har kommit närmare Elin igen efter att ha varit i från varandra ett tag, var bästisar i yngre dar.
Är nu uppe på Bygg en dag i veckan, praktiserar två dagar i veckan och är i skolan två dagar i veckan.

Solero insjuknar och får åka tll Karlstad på behandling. Hans mående är kritiskt och det pratas om utdömning. Men han får ny medicin som han svarar på och läget stabiliseras.
Får veta att även Tarzan blivit sjuk p.ga ålder och får somna in, begravs på den gård han levde sina sista månader i livet.
Solero kommer hem igen under fortsatt behandling.

P.ga olika orsaker var denna hösten ett rent helvete, var ledsen mest hela tiden och allt kändes meningslöst, ville bara försvinna.
Men så träffar jag Robin och han får mig glad igen, känner mig lycklig för första gången på länge :) <3


Jaa, det var väl 2007 i några korta drag :)


Några bilder ur arkivet från 2007 (ej i någon ordning):


           

           

        

        

  


Kommentarer
Postat av: Olivia

Tack för det här året

2008-01-02 @ 12:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback