Perfekt dag! (nästan...)

Idag var vi ute och red i över två timmar, det var så himla härligt :D Dagen började med grått och mulet väder, men precis när vi red ut kom solen fram och värmde, sen har den varit framme hela dagen. Jag försökte fota lite under den underbara ridturen, men mobilen var inte samarbetsvillig så fick bara ett kort. Dock har jag fått några riktiga kanon bilder med kameran som jag visar så fort jag hinner, är jätte nöjd! :) Orkar inte berätta allt skoj vi gjort under dagen idag, Erica, Sofi och jag, men när vi var färdiga på gården tog jag mina grejer och gick till Belizen där det inte gick riktigt lika bra...

Först ville han inte komma in, utan gick undan hela tiden, höll på i ca 5-10 min. När jag väl gjort honom färdig och det var dags för ridturen spökade han sig bara. Körde upp huvudet och sprang runt med sänkt rygg och stenhård i munnen, hade knappt någon kontroll alls. Både han och jag blev sjöblöta av svett på en gång, så efter 20-30 min hoppade jag av, orkade inte mer dessutom fick jag fyra skavsår på fingrarna som vätskade. Drog tyglarna över huvudet på honom och började gå tillbaka mot stallet. Då snubblar jag i snön av utmattning och Belizen springer iväg, givetvis fastnar han med benet i tyglarna... Men han stannade tillslut och jag kunde få loss benet. Sen kunde vi gå tillbaka till stallet. Madde ska leta fram ett annat bett som vi ska prova och en martingal, ibland behöver man hjälpmedel, så är det bara.

Ska sätta igång lite med bilderna nu! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback