Värme, häst, flugor - sommar!

Har varit en otroligt varm, ganska stressig men ändå härlig dag i stallet :) När jag kom till stallet runt tolv, möttes jag av Karolin och Dorothea, två nya hästar. Karolin är en liten söt fux färgad B-ponny, väldigt snäll och mysig (men jag förstår inte varför man döper en häst till Karolin :P)Thea är ett stort, mäktigt varmblod, men snäll. Troligtvis dräktig, dom är inte säkra men visar det sig att det är så, ska hon föla redan i juli (: Ännu mera fölis!
Idag kom bara Moa och Sandra på lektion, så vi plockade in Karolin och Tarzan, som för övrigt blev jätte fin i den nya grimman.
Smflickorna har blivit väldigt duktiga och självständiga nu. Kan nästan sadla och tränsa helt själv och så där. Dom fick gå några varv på trailbanan innan vi bestämde oss för att gå sjövägen ett varv. Höll på att smälta bort i den gassande solen och dom nya skorna skavde. När vi närmade oss sjön blev det väldigt frestande att bara kasta sig i det svala vattnet, men det gjorde vi givetvis inte.
Moa snarajde på lika glatt som vanligt under turen och jag trodde jag skulle få skavsår även i öronen tillslut, vet ingen som kan prata så mycket som hon :P
Väl tillbaka i stallet fick vi av hästarna (okej, ponnysarna då) sadlarna och svampade av dom väl. Släppte ut som i hagen där det rådde kaos.
Saba, Shakira och Shamira var alla på Trolla och lilltjejen, jagade dom runt hela hagen och slog åt varandra. Till slut var alla hästar på varandra och mitt i den smeten försökte jag, Karin och Sofi skilja dem åt. Till slut lyckades vi fånga in dom tre bitch-hästarna och släppte dom i hagen på andra sidan hagen, där stod dom sedan och skrek efter kompisarna i den andra hagen. Tyckte inge synd om dom.
Vi fick ta in Thea och Trolla med bebis och ducha dom, rann svett av dom efter allt spring och jagande i hagen.
Så kom dom mindre tjejerna till ridlekis-gruppen, och den här gången tog vi in Eddie, Shamira och Saba. Dom fick sig sin ridtur och goset med hästarna. När dom åkte var jag och Sofi helt slut. Vilken körig dag!
Skulle ha tagit oss en ridtur på Shamira och Saba men vi orkade inte, satt lutade mot stallväggen och pratade istället. Bestämde oss för att åka ut i morgon och rida, med Johanna :) Och på onsdag bär det av till travbanan, då ska vi representera gården, Lakene Gård. Kommer nog bli kul.
vi tog oss tid och pyssla med lilla Corina också, stackras tjej är ju dålig :/ Hon har fått fång, igen. Hon klarar inte av det betet vi har, så hon ska få åka till en som heter Jonny ikväll, han ska se om han kan bota henne med någon laser-metod eller nåt. Funkar inte det ska hon få somna in. Men om det skulle funka ska hon få gå kvar hos honom, kommer sakna henne. Hon är en perfekt barn-ponny och alla ungar älskar henne. Men det som är det bästa för henne måste göras.

I morgon ska jag rida Gullan :D Skoj.


     Junior-gruppen.

 Karolin.

 Dorothea.      Corina.

  

Kommentarer
Postat av: Saga

söta : ) är det du på de två första bilderna? (blå t-shirt, leder någon häst tror jag)

2007-06-04 @ 07:22:16
Postat av: Saga

eller nej, på första och andra bilden menar jag ^^

2007-06-04 @ 07:22:44
Postat av: Joline

Nopp, det är Sofi :)

2007-06-04 @ 13:00:12
URL: http://rangelben.blogg.se
Postat av: Malin

gud va fina dom nya hästarna är (: ska dit snart xD

2007-06-04 @ 16:16:53
Postat av: Anonym

jaha, okey. kraaaaam<3333

2007-06-04 @ 19:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback