Snart ett år sedan...

Det är snart ett helt år sedan den här fina ponnyn lämnade jorden och fick ett par änglavingar. Min Tarzan.
19 november 2007. Dagen då han somnade in.

Han betydde så mycket för mig, tillsammans med Solero delade dom mitt hjärta. Aldrig har jag gråtit så mycket som då. Det gjorde så ont i mig, sån smärta har jag aldrig känt tidigare.
Fortfarande kan jag minnas hans silkeslena mule, dom luddiga små teddyöronen, dom pigga ponnyögonen och den tjocka kramgoa baken.
När man pussade honom på mulen, "pussade han tillbaka" genom att buffa med mulen :) Min lilla gammelman.
Jag minns en vinter då jag, Johanna och Sofi var ute och red med en turist och vi skulle ta en sista galopp innan det var dags att gå hem. Hästarna fick fnatt och skenade iväg och turisten föll av och förlorade medvetandet. Jag och Tarzan fick agera hjältar och galoppera tillbaka till stallet och försöka få hjälp. Vad han kämpade då, hans korta små ponnyben virvlade fram i den djupa snön :) Fina ponnyskrutt.
Eller den gången vi skulle hoppa över diken i skogen, men så snubblade han i landningen och jag föll av. Men det gick bra, ingen av oss skadade sig som tur var.



Åh vad jag saknar honom. Härom kvällen kom allt över mig igen, när jag insåg att det snart har gått ett år. Förtvivlat kramade jag kudden och tårarna strömmade ner för mina kinder. Det kändes som jag förlorade honom en gång till, som allt hände igen. I samma veva som Tarzan dog, höll jag på att mista även Solero. Han insjuknade svårt och veterinären var på väg att döma ut honom, så dålig var han. Men i sista stund hittade dom en medicin som han svarade bra på, och jag fick ha kvar en av mina pojkar :')
Hösten 2007 var den värsta tiden i mitt liv, så mycket hände då, jag mådde dåligt från dag till kväll. Dygnet runt. Men jag tog mig ur det och idag är jag glad igen, lycklig :)

Tarzan är en mycket speciell ponny som jag hade turen att få dela många fina minnen med. Han kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta, jag glömmer honom aldrig. Tiden går och det gör mindre ont för var dag, men jag saknar honom inte mindre för det, jag tänker på honom varje dag och minns allt det fina vi hade.

Snart ett år sedan...

- jag älskar dig, Tarzan <3





Kommentarer
Postat av: G I L R A E N

Hejsan! Va kul att du diggar min blogg så pass mycket. Jag blir skitglad! :D Snart kommer jag flytta. Men jag hoppas att du hänger med mig ändå. ^^



Jag förstorar bilder själv. Alltså jag framkallar upp till a3format själv. Men ibland tar jag gratiserbjudanden som typ postfoto.se brukar ha ibland. Bilderna får man inom 2 dagar därifrån. :D

2008-10-06 @ 17:22:40
URL: http://gilraen.blogg.se/
Postat av: Emma

mysiga bilder : )

2008-10-08 @ 00:01:54
URL: http://emcosu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback