Mina goa sunnemoingar ^^

Akej, ska väl berätta lite kortfattat om gårdagens ridtur och dagens händelser. Går tyvärr inte ladda upp bilder än, vet inte varför, men det är jävligt störsamt så bilder från stallet kommer i sina blogginlägg.

Igår åkte alltså jag, Sofi och Johanna ut till stallet. Där på den leriga gårdsplanen såg vi världens största hovspår, de största jag någonsin sett. Lite fundersamma gick vi in  stallet och där möttes vi av en gigantisk häst, en shire (för den som inte vet vad en shire är så kan jag berätta att det är världens största hästras, jätte maffiga!) Hur stor och fin som helst! Shakira heter hon, är gråskimmel med massa vitt hovskägg och en stooor mule. Hon är där för att Karin och Peter ska köra in henne, ska alltså inte användas i verksamheten - tyvärr. Hade inte tackat nej till en och en annan ridtur på henne :P Vi stod och beúndrade henne en stund, fotade ockxå såklart innan vi hämtade in tre leriga hästar för en ridtur. Jag valde att rida Madde igen (:
Okej, man säger att lerinpackning är bra för hyn, men gäller det även hästar? Kunde nästan tro det då de var täckta med lera från hov till öronspets.
Borstade så det stod härliga till och stora moln av lera/damm rök omkring oss. Till slut var hästarna någorlunda rena så på med sadlarna och iväg. Bestämde oss för att rida "svängen runt Johanna" och det var grymt härligt. Solen värmde skönt och hästarna var pigga. Hade kameran med under ridturen så det fotades även då en hel del.
Kom typ halvvägs men sedan var vi tvugna att vända, vägen var hur lerig som helst och vi trampade sönder rejält. Sedan var den även avstängd en liten bit längre fram. Lite trist men vad skulle man göra?
Fick några riktigt härliga galopper på hemvägen :) Väl tillbaka i stallet gjorde vi "efter pysslet" innan vi traskade upp till huset och planerade helgens ridlektioner med Karin. Satt där inne en stund, sedan kom mamma och hämtade oss. Var en härlig dag ^^

Och idag bestämde vi i skolan att jag och Eric skulle bli med flickorna hem till Sunnemo. Sagt och gjort. Hoppade på bussen och vi åkte alla hem till Olivia. Där satt vi och pratade massor, innan vi gjorde våfflor ^^ Mums! Klämde i oss hur många som helst med sylt och grädde, fortsatte att sitta och babbla och gjorde just ingenting. Sofie åkte ganska tidigt så kvar var bara jag, Stina, Olivisa och Erica.
Blev lite kuddkrig och hoppande i Olivias nya säng som sa emot med hiskeliga knakanden och gnisslanden. Hade allmänt "tjej-kul" och senare kom Adam, Robert, Michael och Hallgren. Blev lite prat då också, och kaffe. Vid nio typ "knödde" vi in oss i Roberts lilla röda Toyota Starlet och åkte hem. Var ruskigt trång och varmt där i baksätet, men mysigt ^^ Hi hi. Men så låg ju Michael över oss .. :P

Kommentarer
Postat av: sofie

kortfattat :O maaah
Jag vill också hoppa och förstöra Olivias säng! :D haha.

2007-03-14 @ 22:12:04
URL: http://retrosofie.blogg.se
Postat av: sofie

kortfattat :O maaah
Jag vill också hoppa och förstöra Olivias säng! :D haha.

2007-03-14 @ 22:12:39
URL: http://retrosofie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback