Hästprat.

Livet som hästägare rullar på och jag njuter av varje sekund. Förstår inte folk som säger att "nej jag kan inte ha häst för det tar så mycket tid o bla bla" What?? Tycker jag har mer tid över nu än någonsin! :p Har t.om mer långtråkigt nu än innan.
Idag har jag iaf. ridit ut för första gången. Robin och Charlie var med och gick. Vi gick en tur i skogen och Solero var pigg som f*n, men det tyder ju bara på att han mår bra :) Längtar tills min sadel kommer så vi kan rida ordentliga turer!
Tog med mig tränset hem så det har jag plockat isär och smörjt. Ska smörja det en gång till nu så det blir riktigt mjukt. Nytt läder är inte kul :p Dock lyckades Solero trampa på tyglarna och rycka sönder dom förut, så har lämnat in dom till skomakaren. Robin är ute och klipper gräset nu, pappa kommer bli överlycklig när han kommer hem. Vid sex-tiden ska jag till stallet igen och då gör Elin mig sällskap :) Ska gå med Solero så han får beta lite, är dåligt med bete i den hagen han går i nu, och hö är inte lika gott :p
Mycke hästprat - jag vet. Men det är så min blogg kommer se ut framöver, bara att gilla läget :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback