Veterinärens besök.

Nu hinner jag äntligen blogga :)
Veterinären kom sent idag, trodde han skulle komma tidigt men han dök inte upp förrän vid halv fem tiden. När han väl kom undersökte han Solero och konstaterade att det är i ryggmusklerna som han har ont. Precis som förra gången men den här gången har det inte gått lika långt. Jag ska fortsätta att longera honom försiktigt och gå korta promenader, och så ska han få sprutor en gång om dagen i tio dagar, anti-inflammatoriskt. Sen efter det om han är bättre blir det försiktig igångsättning under ryttare. Dessutom blir han triangelmärkt. Får hoppas att han blir bra snabbt :)
Fick börja smörja hans mule idag också, han är ju så känslig och får soleksem väldigt lätt, han har redan börjat få lite. Så nu blir det till att dra ner på allt sött också, såsom te.x betfor.

Direkt när jag kom till stallet tog jag ut Solero och borstade honom fin, sen longerade jag honom i corallen och efter det gjorde vi lite horsemanchip, förhållandet mellan häst och ryttare kan aldrig bli för starkt :)
Red även lilla Modesty idag, har en förkärlek till den lilla ponnyn, hon är så gudomligt fin :) Ser nästan ut som en mustang. Tänker på den tecknade hästen "Spirit" när jag ser henne. Men hon kan va en riktig surkärring, haha. Men hon är söt då med :)
Erica tog ut Kulan samtidigt och blev med och härjade lite på fältet :) Måste ha sett kul ut med alltför små ponnisar åt alltför långa ryttare :p

Nu ska jag sätta fart med några bilder och lägga upp!

Kommentarer
Postat av: mamma

vad bra att han kanske blir bra nu lilla solero

2009-04-26 @ 23:14:18
URL: http://rangelben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback