Studiedag.

Idag har vi studiedag så jag har sovit ut ordentligt, vilket jag behövde efter denna helg :p Perfekt då jag även hinner bildbomba er med en hel drös med bilder, det gillar ni va?

På fredagen när vi kom till Säfsen packade vi in alla vår grejer i stugan som var vårat hem för helgen. Åkte till receptionen och hämtade lördagens bokningslistor och åkte sedan upp till hästarna och snosade lite med dom :) Solero <3 Gjorde ingenting den kvällen, kikade på tv och så.

Lördagen gick vi upp kvart över sju, åt lite frukost och knödde på oss massa ridkläder för att inte frysa. Åkte upp till stallet och plockade in alla hästarna (Solero, Litta, Modesty, Demi, Askja, Dísa, Fála och Blaer, dom fyra sistnämda är islänningar). Borstade och sadlade på. Första gruppen på fem personer kom och Fála fcik vara kvar i stallet tsms med Robin medan vi andra red ut på en 3 timmar lång ridtur. Jag red Askja, en liten vit isläning :)
Andra turen bestod också av fem personer och även den här gången red jag Askja, skit mysig liten häst :) Den här ritten var 1,5 timmar.

Igår, söndag, var det en 2 timmar lång tur med en mamma och hennes dotter. Jag red Solero som var pigg och busig.

Vi hade tur med vädret båda dagarna, solen har varit framme hela tiden och det har varit riktigt varmt! :) Nu orkar jag inte skriva mer utan ska sätta fart med bilderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback