stallet idag.

Ännu en fin dag i stallet :) Regnade lite när vi skrittade ut på Solero och Trolla, men det gick över och sedan kom solen fram. Idag har vi varit hela dagen i stallet Erica och jag, dom kom och hämtade mig runt tio imorse och vi kom hem vid halv sju igen ungefär.
Efter att vi skrittat Solero och Trolla hämtade vi in två andra leriga hästar, Didi och Yetno. Vi stod och pysslade riktigt länge med dom och fika lite innan vi sadlade och gav oss ut. Idag var Didi lite trött tror jag, bjöd inte fram riktigt, men det gick bra, vi hade en mysig tur :) (och som vanligt trodde Yetno att han är två, istället för arton år och dansade fram på bakbenen. Det går bara att skratta åt honom, han är ju knäpp :p)
När vi kom tillbaka till stallet undrade Karin om vi var mer ridsugna, och självklart svarade vi ja. Så då var det Björns och Maddes tur att få komma in och få sig en omgång rengöring och motion. Var riktigt mysigt att rida Björn, en riktig skogsluffar häst :) Vi jobbade dom ordentligt och dom fick ett ordentligt travar-pass, travade kort samlad trav långa sträckor, och Karin verkade mycket nöjd efteråt, precis vad dom små busarna behövde.
Förutom att ha ridit en massa idag har vi gjort det vanliga stallpysslet och myst med hundarna. Givetvis fotade vi men jag laddar upp bilderna imorgon.
Erica åkte hem för en liten stund sen och nu ska jag ringa min älskling :) Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback