LYCKLIG :D

Vet ni vad jag gjorde idag? Jag red Solero för första gången på mycket länge :D Lyckan är total. Idag tyckte Karin att det var dags att se hur långt i läkningen av skadorna han har kommit.
Så jag fick sätta mig upp på hans varma rygg, och han reagerade inte det minsta. Så jag och Erica skrittade ut på en kort tur med Solero och Trolla, och båda var hyperpigga. Trolla är ju också ur kondition eftersom hon har gått med fölen sedan i maj men det är även dags för henne att komma igång nu.
Solero försökte trava och han slängde med huvudet, försökte bocka lite. Han var så glad :) Båda öronen spetsade rakt fram hela tiden. Och själv satt jag med ett leénde från öra till öra på hans välkända rygg, det kändes som att komma hem. Åååh!! :D :D
Så nu ska jag och Erica börja skritta igång dom, jag Solero och hon Trolla :)

Pratade med Karin sen efteråt, då sa hon att hon skulle försöka få honom triangelmärkt (vilket också Madde, Soleros mamma är) och om han blir helt återställd och han fungera 100% i verksamheten har hon kvar honom, annars säljer hon honom. "I så fall släpper jag honom till ett mycket billigt pris till en lätt ryttare som är väldigt rätt för honom, då har du chansen att köpa honom. Jag vet ju hur speciell han är för dig" sa hon :D Wihiiiiii! Min, min, min!
Hon sa även att det är bättre om han kommer till någon som kan tänka sig att rida honom efter det han håller för, lättare ridning fem dagar i veckan ungefär, än att han ska gå någonstans som sällskapshäst, för det skulle han inte trivas med. Bara dom här månaderna när han har varit skadad så har man sett på honom vad mycket han har saknat att få följa med ut.

HIHI :D <3



image487


SOLERO <3
Foto; Joline Danielsson © (sommaren -07)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback