Ännu en underbar häst har lämnat oss <3

Karin ringde mig imorse, vi förlorade vår fina lilla Kruta imorse :( Har inte skrivit något om det, men flera av hästarna är sjuka, varav båda våra föl Rain Dance och Kruta. Och Kruta klarade sig inte, älskade tjejen. Ingen vet riktigt vad det är för fel, men Kruta hade svårt att andas, så hjärtat orkade inte med. Hon somnade in i Karins famn, drog en sista suck.

Karin frågade om jag och Robin kunde bli med henne till Säfsen och hjälpa henne med hästarna där, så vi satte oss i bilen och åkte ut till Lakene. Där låg Kruta i boxen med en filt över sig :( Anders skulle begrava henne medan vi var borta. Tog Karins bil upp till Säfsen där jag fick träffa Solero :) <3 Lite glädje mitt i allt. Vi skulle flytta hästarna till en annan hage, Solero, Modesty och nya hästen Putte. Orkade inte gå hela vägen så slängde oss upp på hästarna med endast grimma och grimskaft, inga hjälmar eller nåt inte, och red den ganska långa vägen till den nya hagen. Hjälpte sedan till med Islandshästarna och egentligen skulle jag ha blivit med ut och ridit en tur och hjälpt till, men det behövdes inte sen.


Vila i frid, fina Kruta <3 Du blev bara tre månader, Vi tänker på dig.

Kommentarer
Postat av: Johanna

usch då.. :( ja jag ska se till att hälsa på antingen nästa helg eller helgen efter bara jag har barnvakt så.. mamma skulle vara det..:D hör ev dig om du vill komma och hälsa på puss

2008-08-17 @ 13:54:30
Postat av: Joline

Svar, Johanna: Vad roligt :D Säg till när du kommer, så att vi är där :) Ja tänkte komma och hälsa på snart, måste få träffa dig och Lill Joline :) Puss <3

2008-08-17 @ 13:59:55
URL: http://rangelben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback