Dagen i bokstäver.

Okej, kanske ska skriva en liten text till alla bilder då, om gårdagen och dagen. Igår, natten till idag sov jag hos Erica. Igår kväll var vi till Elin och tittade på film. Var ju tänkt att vi skulle ha Disney-maraton men orkade bara titta på en, Aladdin. Fetade oss med chips, cocos-toppar, kexchoklad och dricka, trevligt. Tror dock Elin tyckte det var mindre trevligt med massa smulor och choklad i sängen sen :P
Runt tolv eller så cyklade jag och Erica hem till henne, dimman låg tjock och inte ett ljud hördes förutom våra röster. Kom in i värmen och kröp i säng, låg och pratade lite innan vi somnade. Vaknade till och från hela natten av att en av hennes katter, Nisse, låg i ansiktet på mig, hoppade på mig och ja, var allmänt små jobbig :P La honom vid Erica ett antal gånger men han envisades med att vara vid mig. Till slut gick han iväg och jag kunde somna om, för att en stund senare vakna igen av att han kommer tillbaka, och i sällskap hade han sin bror Skrålle. Då blev jag lett. Erica vaknade av mina olycksaliga bannor över katterna men sen orkade jag inte bry mig, somnade och brydde mig inte om katterna. Sen sov jag hela natten.
Runt elva följande morgon, betydligt senare än vad vi hade tänkt, stövlade jag, Erica och Sofi in i stallet och möttes av en glatt studsande hund som viftade på svansen, Ayther. Söthunden själv.
Gjorde lite stallsysslor, jag gick bl.a till ponnyhagen och gav ponnysarna lite frukosthö som dom hungrigt tuggade på. Även fölen fick sig lite mat.
Lite senare plockade vi in dom hästar vi skulle rida, jag Solero, Erica Yetno och Sofi Zonica. Borstade hästarna länge och noggrant innan vi sadlade, satte på oss reflexer och red ut i den tjocka dimman. Det var riktigt kallt och fötterna kändes snabbt som isklumpar, inte så kul. Solero bjöd på många bock-, studs- och hopp-språng i galopperna, och jag skrattade högt. Busen <3
Vi var ute på en lång tur, trots den tjocka dimman som envisades med att ligga kvar hela dagen och den bitande kylan. Men det var härligt (:

        bilder från ridturen.

När vi kom tillbaka till stallet pysslade vi om hästarna och sedan gick vi in i värmen och åt lite mat. En stund senare var vi varma och mätta så då gick vi ut till ponnyhagen och hämtade in shettisarna. Pysslade länge med dom, gav dom lite mat och gick på promenad.
Har fotat och filmat en hel del idag, bilder kommer väl då och då.


Kommentarer
Postat av: Erica j

vilken
mysig dag det var

2007-10-28 @ 12:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback