Ännu en söndag.

Har spenderat ännu en söndag i stallet med massa lektioner hit och dit. Idag blev det totalt fem grupper, tidigare har vi bara haft tre så känner mig verkligen trött just nu.
Jag och Erica fick följa med ut och rida med vuxengruppen idag, erbjöd mig att rida Gullan :P Gullan är väl inte världens roligaste häst att rida för den erfarna ryttaren, då hon faktiskt är Gullan - haha. Alltså, en stor (tjock) svart Nordsvensk, tar helst inte ett steg i onödan om inte en läskig "inbillnings älg" dyker upp eller en mötande bil kommer, för då pinnar hon på så snabbt hennes krumna ben bär. Men hon är go Gullan, våran lilla Gulligulla.
Var en riktigt rolig tur med mycket uppfriskande trav. Höll oss längst bak i ledet, Gullan och jag. Måste ha sett lustigt ut där vi vaggade fram på stigarna och jag flabbade åt allt och inget hela tiden. Framför oss hade vi Erica och en studsande Saba som var mer i luften än på backen - mycket roligt. Erica halkade runt som en boll på hennes rygg och jag sjöng för mig själv "som en boll kommer jag tillbaks till dig" med han Peps eller vad han heter ni vet? :P Saba sprätte åt alla håll med benen samtidigt som hon studsade fram, stod på bakbenen och lade av världens brakfis - höll på och skratta ihjäl mig. Tänk er själva - en småfet kallblodare som hoppar runt sådär med en Erica på ryggen, HAHA. Jag tycker det var skitkul iallafall ;)
Höll även en liten teori för Erica hur vi skulle vara som hästar. Jag skulle vara som Gullan, lataste hästen som finns. Och Erica skulle vara som Saba, sprätta runt med benen och fisa. Såg för min inre syn hur det skulle se ut och fyrade av ännu ett asflabb.
Antar att jag var riktigt övertrött eller också har jag en ruskigt konstig humor, kanske båda delarna?
Fick tummen ur och fotade lite idag, hade med mig kameran men orkade inte släpa runt på den så dumpade den i stallet, fotade lite med mobilen istället.
Får se om bilderna kommer upp senare ikväll eller imorgon.

Kram så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback