Blodig näsa och en härlig dag i stallet.

Vaknade halv tio imorse, skulle upp till stallet så jag masade mig ur det varma boet under täcket. Och så började det rinna ur min näsa - näsblod igen. Blödde länge och mycket, så halv elva fick jag skynda mig som attan att slänga på mig kläderna och häva i mig mat, skulle ju bli hämtad av Sofi och hennes mamma vid elva.
Kom till stallet och vi hämtade in Tarzan, Corina och lille Eddie för dagens lektion. Eddie tog vi med som lite sällskap. Testade en sadel på honom, den minsta jag kunde hitta - han drunknade nästan, haha ^^ Sötisen <3 Jag och Sofi höll lite lektion, turades om att undervisa och gå runt med Eddie. Sen kom Karin och gick ut en sväng i skogen med småflickorna, då passade vi på att hämta in Madde och Solero för att själva ge oss ut på en tur. Var roligt att rida Madde, var rätt länge sedan jag red henne. Vi var ute i ungefär två timmar. Red först över fälten, förbi Lentorp och mot Kärnåsen (: Fick oss en helt underbar galopp, den bästa på länge!  Varken Madde eller Solero bockade, för en gångs skull ;P
Efter den ridturen gjorde vi klart hästarna och hämtade sedan in Saba och Forsman. Hade ju lovat Johanna att rida honom. Han tyckte att precis allt, speciellt en snögubbe som någon byggt, var läskig. Tog vägen vid sjön, mysigt (:

Kommentarer
Postat av: Saga

Roligt. :) Inga bilder att visa? :/

2007-03-04 @ 17:52:55
URL: http://www.Saaaga.blogg.se
Postat av: Joline

Nopp, lämnade kameran hemma :P Orkade inte ta med den.

2007-03-04 @ 18:29:46
URL: http://rangelben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback