Årets första dopp.

Åkte till stallet med Sofi och Johanna efter skolan igår :) Var hemma igen runt nio.
Fölstona stod inne i ligghallen med sina bebisar och sov när vi kom, så det blev lite bebis-mys innan vi hämtade in Gullan (jag), Solero (Sofi) och Madde (Johanna). Johanna och jag skippade sadeln, men Sofi körde på den säkra sidan och sadlade på Solero.
Upp och iväg.
Galopperade sandsträckan bort över Hedarna och det gick jätte bra, trots min sugiga balans. Det är dom få lite snabbare travstegen just innan galoppen och strax efter som får mig att nästan flyga av och jag måste grabba tag i manen. Men lyckades hålla mig kvar under hela ridturen.
Sedan svängde vi av upp på vägen och skrittade bort, bestämde oss för att rida "svängen runt Johanna" som vi kallar den. Man rider förbi hennes hus.
Men igår red vi den längre svängen, tog tre timmar för oss. Älskar att rida den vägen! Går inte att beskriva hur fint det är. Stora öppna fält, små fina hus här och där. Kossor som går och betar i gigantiskt stora hagar och vatten som glittrar i solen. Nej, ni kan inte föreställa er.
Efter en tre timmars lång, men ganska lugn tur är vi nästan hemma vid gården, men vi styr hästarna ner mot sjön. Dags för årets första dopp! :)
Först är Gullan lite tveksam, men sedan följer hon efter dom andra hästarna ut i vattnet och det är så härligt. Först står vi bara med vattnet till knäna på hästarna, men så vadar vi ut och låter dom simma. Själva blir vi givetvis hur blöta som helst och får små insjöar i skorna, men vad gör det?
Efter att ha badat en stund går vi upp igen och låter hästarna lunka fram på långa tyglar. Det var en helt underbar ridtur! Det enda som störde var alla flugor och broms, utrota dom tack.
Det var Johanna som lyckades ramla av idag, inte jag :P Eller, hon "rullade" liksom av. Haha, vilken syn.
Imorgon blir det travbanan och lördag-söndag ska alla vi fyra (jag, Johanna, Sofi och Erica) sova ute på gården, Karin ska bort så vi har alla hästarna för oss själva. Underbart!

Skrev fel igår, den nya lilla ponnyn heter Kamilla, inte Karolin :P

Är hur förkyld som helst idag, snorar och hostar efter vårat lilla dopp, så skolan skippade jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback